Vervolg - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van lema - WaarBenJij.nu Vervolg - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van lema - WaarBenJij.nu

Vervolg

Blijf op de hoogte en volg lema

15 September 2012 | Oeganda, Jinja

Dinsdag 11 september 2012

Begonnen met een rit van 5 uur naar de Sipifalls, waar onze volgende overnachting is. Het is een heel basic camp met hutjes met buiten een aparte douche en toilet. De aggregaat draait
‘s-avonds van 18 uur tot 23 uur. We hebben ’s-middags een zeer stevige 5 uur durende wandeling gemaakt naar de Sipiwatervallen. Het was een schitterende tocht over nauwe glibberige modderpaadjes door authentieke dorpjes met kinderjes die almaar riepen en zwaaiden: hello emzumba of i.d. (hallo blanke). Schattige kindertjes om te zien. Mensen zijn allemaal erg vriendelijk en wonen in erg armoedige huisjes/lemen hutjes, zonder verlichting en stromend water. Net voor het helemaal donker was waren we in ons kamp.
’s-Avonds heerlijk gegeten en ontzettend veel plezier gehad.

Woensdag 12 september 2012

In het donker opgestaan, ontbeten en toen aan een 8 uur durende rit begonnen richting Merchison Falls National Park. De rit ging over erg slechte wegen vol hobbels en kuilen met af en toe een stukje goed begaanware weg. Onderweg meerdere vrachtwagens gezien met pech: afgebroken wielen, compleet omgevallen wagens en een vrachtwagen die met de voorwielen weggezakt was in een greppel. Gestopt in Lira voor een lunch, een typisch Ugandees gerecht gegeten: chapati, een groenteomelet, erg lekker.
Verder gereden naar de gate Pakwach waar we de eerste olifant hebben gezien, terwijl we nog niet eens het park binnen waren. Super gaaf om te zien.
Onze groep werd opgedeeld in 2 groepjes, de ene groep had een upgradehotel geboekt en wij zitten in een erg basic onderkomen, een hutje met 2 bedden, that’s all en buiten het toiletgebouw, erg basic, douches met koud water.
Het restaurant met bar is overdekt en de zijkanten zijn open, tijdens het dineren begon het ontzettend hard te regenen en te waaien, slagregens waren het, in no time was het koud en alles drijf nat, met zijn allen aan het tafelkleed hangend hebben wij doorgegeten, het was nl. erg lekker. Deze zwiepende slagregen was voor deze lodge ongekend.

• 15 September 2012 - 18:14

Els:

Tjonge, wat een mooie ervaringen weer! En weer of geen weer, een lekker etentje moet doorgaan. Ha, haaaa. Ik zal eens even int programma kijken wat jullie volgende doel is. Maar dat er genoten gaat worden, weet ik nu al ;-) Groetjesss

• 15 September 2012 - 18:14

Els:

• 15 September 2012 - 19:00

Paulien:

Leuk om te lezen wat jullie zoal zien en meemaken. Ook mooie foto's bij het vorige verslag.
    Wat een wereld van verschil met Ruurlo, wij komen net van het Septemberfeest. Erg gezellig op de weide en in de tenten. Een advies van ons: Als jullie je volgende vakantie boeken ga dan voor of na het Septemberfeest!
    Wij wensen julile nog héle fijne dagen, dat komt vast goed. Groeten Bart en Paulien.

• 15 September 2012 - 20:10

Ja N En Agnes:

Vanavond
    zuurkoolschotel gegeten, wel echt Hollands maar ook heel erg lekker. We willen minstens net zo lekker eten als jullie.!!!!! Nu lekker Doortje op schoot en de beentjes hoog. zzzzzzzzzzzzzz Liefs uit Tubbergen.

• 15 September 2012 - 20:54

Loes & Oma:

Hallo daar! Klinkt goed allemaal! Erg avontuurlijk. Zijn benieuwd naar de foto's.
    Wij hebben vandaag naar de optocht gekeken. Oma, Joost en ik zouden samen kijken bij Oma op het pleintje maar toen kwamen Marielle en Charlotte ineens ook, dus hebben we het kijken verplaatst naar Rob & Kitty. En als klap op de vuurpijl kwam Jan ook nog even kijken. Spontane samenkomst en het was erg gezellig! Heb jullie de foto gestuurd via de whats app.
    's Middags zijn we nog even met Charlotte in de draaimolen en op het springkussen in de feestweide geweest. Net hebben we met Mariëlle en Charlotte nog even heerlijk kaasfondue gegeten bij oma.
    Heel veel plezier daar geniet van alle moois, maar doe wel voorzichtig!
    Liefs van ons allemaal!
    (en Kriebeltje terug van Dorus en Jacob)

• 17 September 2012 - 08:24

Henny:

Oh Marga en Leo , wat klinkt het allemaal geweldig , en wat zullen jullie genieten . Ben elke keer zoooo benieuwd naar jullie verhalen , GENIET verder , Lieve groeten Henny

• 17 September 2012 - 08:24

Henny:

• 17 September 2012 - 20:59

Betsy Kreuwel:

Hallo Marga en Leo
    Ik volg jullie natuurlijk ook en ben echt jaloers op wat jullie allemaal meemaken. Ik wens jullie heel veel plezier.
    Groetjes Betsy Kreuwel

• 18 September 2012 - 12:49

Agnes:

Via sms begreep ik van Marga dat er slechte internet verbinding is. Ze genieten echter volop, een mooie reis en ze hebben het geweldig naar hun zin. w.s. vrijdag weer de mogelijkheid te internetten. Veel groeten aan iedereen van LeMa.