De eerste drie dagen in Uganda - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van lema - WaarBenJij.nu De eerste drie dagen in Uganda - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van lema - WaarBenJij.nu

De eerste drie dagen in Uganda

Blijf op de hoogte en volg lema

10 September 2012 | Oeganda, Jinja

Zaterdag 8 september 2012

Buurman Jan heeft ons ’s-ochtends om 6.45 uur naar Schiphol gebracht ivm spoorwegwerkzaamheden in Amsterdam. Derhalve geen rechtstreekse verbinding vanaf Deventer, maar zouden we 3 x moeten overstappen binnen enkele minuten en vanaf Amsterdam met de bus naar Schiphol moeten...
Op Schiphol ontmoetten we Cor volgens afspraak (Cor was ook reisgenoot van ons in 2011 naar Ecuador en Galapagoseilanden). Hij maakt ook nu dezelfde reis als wij.
Om 11.00 uur vertrok ons vliegtuig naar Entebbe (met een tanktussenstop in Rwanda) en waren wij rond 22.00 uur plaatselijke tijd in Entebbe. (1 uur later dan in Nederland).
Op het vliegveld kennis gemaakt met onze reisgenoten, totaal 9 personen en onze reisleidster en 2 chauffeurs (2 busjes). Toen naar ons eerste hotel gereden, een welkomstdrankje gedronken en toen moe het bed in. Heerlijk geslapen.

Zondag, 9 september 2012

Vandaag meteen al een flitsende start gemaakt: de botanische tuin bezocht van Entebbe, geweldig mooi. Heel veel aparte bomen en heel erg veel vogels en ook aapjes gespot. Werkelijk prachtige geluiden waren er te horen. De fotocamera kon het bijna niet bijbenen.
De temperatuur was erg aangenaam, niet te warm, gewoon lekker.
Hierna zijn we doorgereden naar Kampala, geld gewisseld. We waanden ons ff mijonair, 1000 Ugandese shillingen is 0,32 eurocent, reken maar uit. We hebben meteen voor 3 weken gewisseld, omdat dat volgens de reisleidster in Kampala de beste plek was en de gunstigste koers. Aansluitend koffie gedronken en geluncht en inkopen gedaan in de shoppingmall voor de komende dagen.
Daarna 2 uur gereden naar Jinja naar The Haven, een resort aan een schitterende rivier met watervallen. Hier overnachten we 2 keer.
Het landschap is prachtig en erg groen. Vanmiddag tijdens onze autorit naar Jinja hebben we een regenbui gehad. We hebben een gezellige groep.

Maandag, 10 september 2012-09-10

Vannacht heerlijk geslapen en vanochtend wakker geworden met een fantastisch uitzicht op de watervallen van Jinja. Een superlekker ontbijt gehad en daarna een boottocht gemaakt naar de bronnen van de Nijl. Prachtige vogels gezien en een aantal hagedissen en otters. De reis vervolgd met een bezoek aan de markt in Jinja. Na de lunch is Marga met 3 anderen naar een weeshuis geweest voor weeskindertjes en kindertjes met o.a. een verstandelijke beperking, die door de ouders zijn achergelaten bij het weeshuis. Dit weeshuis wordt geleid door een jonge Nederlandse vrijwilligster. Erg indrukwekkend wat zij allemaal voor elkaar heeft gekregen met donaties. Leo en Cor hebben hebben de tijd doorgebracht met het pilsen aan de Nijl.
Morgen moet we erg vroeg op naar de Sipi Falls met een ruim 5 uur durende stevige wandeling. Weten niet wanneer we weer de mogelijkheid hebben voor een update.

• 10 September 2012 - 18:36

Loes En Joost :

Klinkt allemaal erg goed. Zijn zeker jaloers hier, al hebben we een paar mooie zonnige dagen achter de rug dit weekend. Heel veel plezier en doe voorzichtig! Groetjes

• 10 September 2012 - 18:54

Els:

Wat leuk; al een bericht van jullie! En nog wel met foto's :-)) Wat ik lees en zie ziet er allemaal goed uit. Is die grote hagedis niet een varaan? Lekker beessie hoor. Mensen, geniet nog rustig verder. Ik werk wel ... Groetjesss

• 10 September 2012 - 19:01

Tiny:

Oh jongens wat fantastisch!!! Heb net de website bekeken van jullie reis bekeken en oh,oh, oh wat gaan jullie veel zien! En ook nog op mooie plekken slapen....wow. Vandaag is het hier nog tropisch weer, woensdag herfst met 15 graden. Mensen, geniet van alles!!

• 10 September 2012 - 19:19

Els:

En Marga, ik vergeet nog wat. Wat ben jij slank!!!

• 10 September 2012 - 19:34

Aart:

Veel plezier en geniet.Hoor later wel hoe het is geweest.

• 10 September 2012 - 20:00

Gijs:

Dag oudjes, mooi dat jullie goed aan zijn gekomen! Geniet van de reis en zal via loes proberen zo nu en dan wat van me te laten horen! Ohw en vergeet natuurlijk niet te drinken met de warmte, ben ondertussen ervaringsdeskundige geworden hier (: Grtz

• 11 September 2012 - 08:42

Henny:

Hey Marga en Leo , het begin klinkt al goed , en wat een mooie foto,s . Geniet ze !! Ben zo benieuwd naar de volgende verhalen ! L.gr. Henny

• 11 September 2012 - 08:56

Aart:

Ik heb de foto,s bekeken,wel wat anders dan het dagelijkse leven in Ruurlo.

• 11 September 2012 - 09:55

Jan En Agnes:

hallo Marga en Leo, wat is het weer leuk jullie te volgen, reizen in gedachten helemaal mee, mooie foto's Leo, genieten hoor,
    lieve groeten van ons hier.

• 11 September 2012 - 10:36

Siep En Renske:

Hoi Leo en Marga,
    Erg leuk om jullie te volgen op de reis.
    En geniet van alles.
    Groetjes uit Norg

• 11 September 2012 - 20:35

Ziffy:

Wat leuk om jullie weer te volgen. Foto's zien er prachtig uit en het eerste begin klinkt al heerlijk.
    Geniet ze en heel veel liefs vanuit Ruurlo

• 14 September 2012 - 14:20

Fam.Arfman:

Hee leo en marga,
    Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen en wat een mooie fotos.Geniet..x

• 14 September 2012 - 23:16

Annet Slutter:

Ha wereldreizigers. Avontuur weer hè. Wij zouden super graag bij jullie zijn. Maak er samen iets onvergetelijks van. Gr. Hans en Annet