Waarschijnlijk onze laatste internetmogelijkheid - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van lema - WaarBenJij.nu Waarschijnlijk onze laatste internetmogelijkheid - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van lema - WaarBenJij.nu

Waarschijnlijk onze laatste internetmogelijkheid

Blijf op de hoogte en volg lema

27 September 2012 | Oeganda, Kampala

Dinsdag 25 september 2012

Vanochtend vertrokken naar de Mihingo Lodge in Lake Mburo. Wat een prachtige accommodatie midden in een wildpark, met huisjes her en der verspreid. Ons huisje had uitzicht op een poel waar allerlei wild rondliep, zoals wrattenzwijnen, impala’s, apen, vogels etc. We hebben er heerlijk gegeten. Marga heeft een uur durende massage ondergaan, van top tot teen, zaaaaalig. Leo heeft een tocht gelopen naar een schuilhut met uitzicht op een grote waterpoel.

Woensdag 26 september

Om 7 uur een prachtige safariwandeltocht gemaakt met een ranger. Weer veel dieren gezien, zebra’s, eland-antilopen, buffels, impala’s, wrattenzwijnen en allerlei gevogelte.
De buffels waren in ons geïnteresseerd want een van hen kwam onze kant op waarop wij onze afstand vergrootten.
Na de wandeling gedouchet en ontbeten en toen de auto weer in op weg naar Kampala.
Onderweg nog weer een weeshuis bezocht. Dit was ook weer erg indrukwekkend en bezorgde ons tranen in de ogen. Erg armoedig, veel kinderen van 1 tot 18 jaar. Met weinig middelen (geen speelgoed, weinig kleding, weinig voedsel en eenzijdig) proberen ze er wat van te maken. Dit weeshuis wordt geleid door een enthousiaste jonge man, die zelf wees is geweest en met behulp van andere vrijwilligers de kinderen opvangt. Schrijnend om te zien was het. Toen we aankwamen en de poort openging werden we bestormd door de kinderen, aan elke hand en arm hingen ze aan ons. Zo enthousiast, zo lief. We werden toegesproken en rondgeleid en aansluitend werden we verrast met een geweldig muzikaal en acrobatisch optreden door een groep kinderen. De rest van de kinderen zaten op onze schoot en hielden onze handen stevig vast. Ze zonden het prachtig om gefotografeerd te worden en die foto’s dan te bekijken. Ze konden met moeite afscheid nemen en wij ook.
Daarna ging onze reis verder naar ons volgende hotel, op een berg met uitzicht op het meer. Een enorm contrast met het weeshuis..

• 27 September 2012 - 07:37

Paulien:

Wat een belevenissen! Mooi om toch nog zoveel van jullie te horen, lezen. Geniet nog van deze laatste dagen. Groeten uit Ruurlo van ons allemaal, familie Pierik.

• 27 September 2012 - 10:53

Els:

Nou Marga, kan me voorstellen dat je na al die avonturen toe was aan die massage. Denk dat je hem thuis gerust nog eens kunt herhalen ... Wat een aanslag op jullie conditie! Maar zo te zien hebben jullie een fantastische tijd achter de rug. Geniet nog van de laatste dagen en vast een hele goeie terugreis. Groetjesss, Els

• 27 September 2012 - 18:21

Renske En Siep:

Fantastische reis! En jullie hadden je kleding goed aangepast bij de zebra's :-)
    Maar even weer serieus, een geweldige ervaring zien we. Geniet maar fijn! groetjes uit Norg.