Eindelijk weer internet - Reisverslag uit Kibale, Oeganda van lema - WaarBenJij.nu Eindelijk weer internet - Reisverslag uit Kibale, Oeganda van lema - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer internet

Blijf op de hoogte en volg lema

26 September 2012 | Oeganda, Kibale

Zaterdag 15 september

We slapen ontzettend goed overal. ‘s-Avonds zijn we helemaal op en liggen meestal rond 22 uur plat om ‘s-morgens (heel) vroeg weer fris en fruitig aan het ontbijt te verschijnen
Vanochtend om 9 uur vertrokken met ons busje naar de Merchison Falls voor een 2 uur durende wandeling van de top naar de voet en weer terug. Daarna doorgereden naar Hoima. Tijdens deze rit hadden we een bijna-ongeluk. We reden op de zandweg en vlak voor een bocht kwam een tegenligger hard aangereden, deze moest hard remmen en dat ging zo hard dat hij slipte en vlak voor onze auto de sloot in schoot, pfffff. De 2 mannen die er in zaten mankeeerden niets en wij hebben de route vervolgd naar ons volgende hotel in Hoima.
Op de camping bij ons hotel stond een Nederlands echtpaar met een tot camper omgebouwde landrover, die al 3 jaar onderweg zijn. Zij zijn van Europa naar Zuid-Amerika gereisd, daarna terug naar Europa en toen via Iran, Qatar, Oman naar Somalie overgestoken en ze trekken nu door Afrika. Begin december staat voor hun de overtocht naar Australië gepland. Reuze interessant om die verhalen te horen.

Zondag 16 september

Heerlijk uitgeslapen en na ons ontbijt op weg gegaan naar Kibale Forest, een tocht van ongeveer 7-8 uur over onverharde oranje rode klei-achtige wegen die spekglad geworden waren door de regen.
Het was wederom een indrukwekkende tocht parallel aan de grens met Congo door talloze kleine dorpjes met veel kleine lemen-en gemetselde huisjes. Heel veel groene theeplantages gezien met in de verte het Rwenzori gebergte.
Rijdend in de middel of nowhere zie je hutjes met veel zwaaiende kinderen. Langs de wegen lopen heel veel mensen en er rijden heel veel brommers en fietsers. Ongelofelijk hoe dit allemaal goed gaat, kleine kinderen langs de kant lopend met snel rijdende auto’s en bromfietsen. Alweer een omgevallen vrachtwagen langs de kant van de weg zien liggen en een lastige passeer-aktie gehad op een glibberige modderweg met een niet uitwijkende vrachtwagenchauffeur.
De laatste kilometers naar onze Lodge liepen er veel bavianen op de weg. Prachtig al die dieren die nonchalant op de weg bleven zitten en je met een brutale blik aankeken.’
Ons onderkomen in de Primate Lodge is een middelmatig luxe onderkomen midden in de jungle met diverse soorten apen in de bomen rond ons huis. Warm water krijgen we van een met hout gestookte ketel en verlichting is deels zonnecellen en deels aggregaat.
Aangezien de internetmogelijkheden verre van optimaal zijn, hebben we geen idee wanneer en hoeveel berichten we nog kunnen sturen. Foto’s uploaden is al helemaal lastig door het gebrek aan snelheid.

• 26 September 2012 - 18:56

Tiny:

Fijn dat jullie je familie gezien hebben!!! Hahaha... Tsjonge en wat een spannende ritjes maken jullie! Gelukkig dat alles goed gegaan is. Geniet van jullie laatste dagen!!!!

• 26 September 2012 - 19:09

Paulien:

Leuk om weer wat van jullie te horen en wat een prachtige foto's!
    Geniet er nog maar mooi van en als het jullie niet lukt om nog meer verhalen, foto's te plaatsen komen we bij jullie thuis luisteren en kijken. Groeten Bart en Paulien.

• 26 September 2012 - 19:15

Els:

Mensen, wat een mooie foto's en verhalen weer. Goed te lezen dat jullie niet zelf bij een ongeluk betrokken waren. Zo te lezen is het er af en toe aardig afzien. Ben benieuwd naar jullie verdere verhalen en foto's straks. Groetjes en geniet er nog ff van :-)