New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van lema - WaarBenJij.nu New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van lema - WaarBenJij.nu

New York

Blijf op de hoogte en volg lema

12 Mei 2013 | Verenigde Staten, New York

Na een heerlijke nachtrust ontbeten om de hoek en de wandeling gemaakt naar het Rockefeller Center. Na een uitgebreide veiligheidscontrole de lift genomen naar het uitzichtpunt op de 70ste verdieping, the Top of the Rock. Hier hadden we een prachtig uitzicht over NY. een fantastisch uitzicht over Central Park en een in aanbouw zijnde wolkenkrabber, de Empire State Building, Chrysler Building en heel veel meer gebouwen. In de verte het vrijheidsbeeld en Ellis-iland.
Vlak bij ons hotel is een brandweerkazerne met een aantal imposante brandweerauto's voorzien van Amerikaanse vlaggen en in de garage was een fotogalerij/monument met de 15 omgekomen brandweermannen van deze kazerne, van 9/11. Indrukwekkend.
's-Middags tickets gekocht voor de rondtoer door NY, de hopon-hopoff bus, deze toer bracht ons o.a. door en langs Central Park, Harlem en het theaterdistrict en Broadway. In Central Park uitgestapt en in het park rondgelopen en heerlijk in de zon op een bankje gezeten. Er was veel straattheater en muziek en volop leven in het park, prachtig!
Wij hebben in het Hard Rock-cafe koffie gedronken, wat een prachtige toko.
's-Avonds heerlijk gegeten bij een oosters restaurant en in een Ierse pub een biertje gepakt.

• 13 Mei 2013 - 15:48

Els:

Luitjes, weer heel herkenbaar verhaal en foto's. Leuk hoor! Alleen waren wij er voor 9/11; wij stonden nog int restaurant 'Windows on the world' van het toenmalige WTC en jullie kijken nu alweer naar het nieuwe WTC dat bijna klaar is. Gaaf! Heeeeeel veel plezier nog enneh ... ik zou het niet erg vinden ff bij jullie aan te sluiten hoor ...

• 13 Mei 2013 - 16:21

Agnes:

FANTASTISCH!!!!!!!!!!!!!!!!........

• 13 Mei 2013 - 20:40

Henny:

Geweldig !! wat jullie allemaal zien en dat iedereen daarvan kan meegenieten .
    En Marga : Wat een ontzettend leuke prachtige foto van jou in het Rockmuseum !!! Moet je uitvergroten . Ben alweer benieuwd naar het volgende bericht en foto,s . grtn. Henny

• 13 Mei 2013 - 22:58

Renske:

Wat leuk om jullie te volgen. Jullie zien weer heel wat.
    Veel plezier!!
    Groetjes Siep en Renske

• 14 Mei 2013 - 20:35

Edwin (die Vage Gast Uit Ecuador):

Leuk om te lezen dat jullie lekker onderweg zijn. Veel herkenbare verhalen en foto's. Lang geleden dat ik er ben geweest, maar ik heb toen erg genoten. Hoop dat jullie ook genieten.... Veel plezier,

Edwin