New York second day - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van lema - WaarBenJij.nu New York second day - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van lema - WaarBenJij.nu

New York second day

Blijf op de hoogte en volg lema

13 Mei 2013 | Verenigde Staten, New York

Na wederom een heerlijke dag en een goed ontbijt hebben we onze bustour weer opgepakt. Ditmaal de blauwe lijn van "City Sights NY". Een tour door downtown Manhatten langs o.a. Empire Statebuilding, flat iron building, ground zero.
Bij ground zero uitgestapt en na een uitgebreide controle hebben we de 9/11-memorial bezocht. Hier hebben ze monumenten gebouwd op de fundamenten van de twintowers, heel erg indrukwekkend, het zijn 2 waterbassins geworden met in de randen de namen van de slachtoffers.

Vandaar af naar de zuidpunt van Manhatten gewandeld (the battery). Vanaf hier vertrekt ook de boot naar het Vrijheidsbeeld, maar door de hurricane Sandy is er zoveel schade aangericht, dat de eilanden niet bezocht konden worden. Verder gelopen richting Brooklynn-bridge en geloof het of niet: alles afgesloten, veel politie, want wie was in aantocht, jawel OBAMA. Hij wilde ons toch nog een keer ontmoeten, maar wij hadden geen tijd....

Vlak bij de bridge een hotdog gegeten en toen door naar China Town. Na een korte wandeling door ChinaTown (met heel veel excotische vruchten- en groentewinkeltjes en viswinkeltjes met de meest bijzondere vissen), richting bushalte gelopen en de bustocht weer voortgezet. Hier werd de wandeling beeindigd, omdat de knie van Marga behoorlijk opspeelde.

We hebben een pizza gegeten en een glaasje bier en wijn op de kamer gedronken en toen om 22 uur doodmoe het bed in.

• 14 Mei 2013 - 15:13

Gijs:

Oudjes jullie zijn weer goed bezig! Mag gezegd worden. Hier gaat het prima, katten zeuren 24/7 en zijn verder alles aan het slopen maar wel onwijs lief (ahum..) verder geen bijzonderheden. Veel plezier met zn allen en binnenkort de skype maar even aanslingeren zou ik zeggen. Groet Gijs

• 14 Mei 2013 - 15:22

Els:

Ik zie het al, jullie beginnen al aardig wat sterallures te krijgen; geen tijd voor Obama ...

• 14 Mei 2013 - 15:25

Agnes:

Indrukwekkend, en vooral foto 4, wat doen jullie daar? Fraai aanzicht. en wat doet die verdwaalde korhoender daar, hoort die niet op de Sallandse heuvelrug .Gr.xxx

• 14 Mei 2013 - 15:42

Marga:

agnes, dIe kalkoen is het kerstdiner 2013 ontvlucht ..

• 14 Mei 2013 - 16:41

Tiny:

Wat Obama betreft: 3e x = scheepsrecht. Jullie komen hem vast nog een keertje tegen!! Voor de rest: prachtig mooie foto's allemaal. Geniet, geniet.....