De route naar Banos - Reisverslag uit Baños, Ecuador van lema - WaarBenJij.nu De route naar Banos - Reisverslag uit Baños, Ecuador van lema - WaarBenJij.nu

De route naar Banos

Door: lema

Blijf op de hoogte en volg lema

11 September 2011 | Ecuador, Baños

Vrijdagochtend zijn wij uit het Amazonewoud vertrokken richting Banos, een rit van 4 uur. Onderweg zijn we gestopt om een enorme grote, woeste waterval te bezichtigen, het was wederom een zware klim, maar zeer de moeite waard. Je kon zelfs tot achter die waterval komen via een pad waar je op handen en voeten naar toe moest kruipen, met aan het eind een watergordijn. Dit hebben Leo en de gids Arjo gedaan. Het heeft hen wel een nat pak opgeleverd.
Toen verder gereden om een vogelreservaatje te bezoeken en doorgereisd naar een verlaten theeplantage en daar een enorme hoge boom beklommen met bovenin een boomhut. In een dorpje verderop hebben we heerlijk geluncht. Vervolgens doorgereden naar een kabelbaan waarbij je een prachtig uitzicht had op een waterval. Het kabelbaantje voldeed niet helemaal aan de Europese veiligheidseisen.
´s-Avonds, na aankomst in hotel Villas Santa Clara, zijn we met ons allen wezen eten in een restaurant waar cuy, oftewel cavia, werd geserveerd. Het schijnt een delicatesse te zijn hier in Ecuador. Er zat weinig vlees aan het beessie, met taai vel. We hebben niet gezien hoe ze gevangen werden, maar ze zagen er erg plat uit, de pootjes zaten er nog aan en ze lachten ons toe met hun knaagtandjes. Niet ons favoriete voedsel.
Vandaag hebben we eerst door Banos gelopen en zijn met ons 5 richting de Maagd Maria geklommen, hoog op de berg, waar we uitzicht hadden op de vulkaan Cotapaxi, die 5897 mtr. hoog is en voor het laatst actief was in 2002. Het was alweer een zeer stevige klim. Na Maria zijn we doorgeklauterd en onderweg een aantal boeren ontmoet die boomtomaten aan het plukken waren en van wie we er elk een gekregen hebben. Boven op de Andesberg in een restaurantje een overheerlijke salade en verse vruchtensappen genuttigd. Toen begon de afdaling, enorm steil, af en toe best spannend. Onderweg nog een viendelijk boertje op een paard tegengekomen die een heel verhaal in het Spaans afstak waar we niets van begrepen. Ja en amen geknikt.
We hebben de knollen op, hebben spierpijn van heb ik jou daar en om 19.30 uur verzamelen we ons weer om te gaan eten.
De aankomende 3 dagen slapen we in 3 verschillende hotels en weten niet of we daar kunnen internetten.
Groetjes maar weer en bedankt voor jullie leuke reacties.

• 11 September 2011 - 12:47

Bart:

Hoi Leo en vooral Marga. Jullie maken grandiose dingen mee en zien van allerlei moois van deze aardkloot.Prachtige foto's ook natuurlijk , maar ik maak mij toch zorgen! De hele dag sjouwen klauteren,
    klimmen en wat nog meer van die ongezonde ongein,daar moet wel het een en ander tegenoverstaan , anders komen er straks van die broodmagere oerwoudtoeristen terug. Dus inplaats van gefrituurde citroenmieren of gebakken cavia , zou je ook eens moeten denken aan b.v. Gebraden karbonaadjes,varkenshaas, verse worst of als ze dat niet kennen, een bakje kibbeling met ravigotsaus.Volgens mij krijgen jullie katten wel dagelijks hun portie vis of vers vlees, en liggen de hele dag te luieren in hun soort van hangmat.Dus goed aan jullie zelf denken anders kennen we jullie niet weer ,als je in Ruurlo terug bent.Oh ja , Marga over katten gesproken , moet ik nog ff langs gaan en ze de hartelijke groeten doen of ken je iemand die daar beter mee overweg kan.Ik hoor nog wel.Nu ga ik de knorretjes voeren en dan naar de septemberfeesten lekkere biertjes smullen.
    Groeten Bart en natuurlijk Paulien.

• 12 September 2011 - 06:34

Ria Und Jupp:

Eindelijk de goede Site gevonden.
    Volg jullie nu elke dag. Duuusssssss!!!!
    Prachtige fotos en videos met veel enge beesten. Pas maar op. Nog heel veel plezier gewenst. Groetjes.

• 12 September 2011 - 07:15

Annie:

wat een geweldige belevenis moet dat zijn. Marga ,op die ene foto, was dat een hangmatje of jullie slaapplaats???We volgen jullie.
    groet annie en leo

• 12 September 2011 - 19:49

Loes&Joost:

Hallo lieve L&M
    Waar wij eerst nog enorm jaloers waren op jullie avonturen is dat na het cavia verhaal dan toch helemaal voor bij ;) Wij genieten bij deze enorm van onze heerlijk medium/rare biefstuk met pepersaus!
    Leuk dat jullie zo vaak een berichtje kunnen sturen!
    Xx

Ps Bart! Haha, jij had zeker ook een Ruurlo's Septemberfeest biertje achter de kiezen toen je zat te typen ;)