Park National Cajas - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van lema - WaarBenJij.nu Park National Cajas - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van lema - WaarBenJij.nu

Park National Cajas

Door: lema

Blijf op de hoogte en volg lema

17 September 2011 | Ecuador, Cuenca

Wij zijn naar het park National Cajas in de buurt van Cuenco geweest. De bus heeft ons afgezet op 4000 mtr. hoogte en wij zijn met een Ecuadoriaanse gids, Miquel, in een dikke 3 uur naar beneden gewandeld. Ook dit was weer een heel mooie tocht, met wisselelend weer, het ene moment heel koud en dan weer warm en af en toe stevige klim- en afdaalpartijen, waarbij we ons aan 3 handen moesten vasthouden. Praktisch iedereen heeft een stukje op zijn knieën en/of kont gegleden. Helaas voor de condors (aaseters) hebben we niemand achtergelaten en zijn we allemaal veilig bij de bus aangekomen. Het was een schitterende tocht, met prachtige vergezichten.
Als beloning voor deze tocht hebben we forel gegeten in een mooi restaurant, midden in de natuur.
Vandaag zijn we om 8.30 uur met een groepje wezen ontbijten in de stad en vervolgens hebben we wederom de stad verkend. We kwamen o.a. in een overdekte markthal waar vers fruit, groentes, vlees, vis e.d. werd verkocht. Bij het zien van de gegrilde lachende varkens moesten we aan Bart denken. Hier zie je precies wat je krijgt. Vanavond gaan we met de hele groep uit eten. Deze vakantie is een culinaire vakantie m.u.v. het maaltje cavia.
Morgen gaan we op weg naar Guayaquil waar we 1 nacht verblijven om op maandag met het vliegtuig naar de Galápagos-eilanden te vertrekken.
Op de boot is geen mogelijkheid om lema bij te werken. Misschien de laatste nacht in Quito !!!
Wij zien uit naar jullie reacties. Groetjes L&M

• 18 September 2011 - 06:13

Paulien:

Mooi om jullie weer te volgen, vooral op het smalle pad met links water en rechts die berg. Je loopt zo mee. Zou ik wel willen!
    Heel veel plezier met z'n allen op de Galapagos-eilanden, zal ongetwijfeld genieten worden. We hopen er nog wat van te kunnen zien en anders komen we in Ruurlo verder kijken.

• 18 September 2011 - 08:41

Jan En Agnes.:

Hallo lieve mensen, wat een reis, het genieten straalt eraf en geweldige foto's. Zal steeds aan dat varken moeten denken als ik in het vervolg een karbonaatje eet. Goeie vlucht naar de Galapagos-eilanden en maak er een mooie week van. Liefs Jan en Agnes.

• 18 September 2011 - 09:30

Siep En Renske:

Oei, dachten we! Toch gebeurd wat we al vreesden. Leo ten prooi gevallen aan de locals! Bruin verbrand op een tafel. Maar gelukkig stond hij op een volgende foto glimlachend reclame te maken voor whiskey. :) Jullie maken geen reis, maar beleven een geweldig avontuur zo te zien. En het wordt volgens ons nog mooier op de Galapagos. Heel,heel veel plezier nog gewenst vanuit Norg.

• 18 September 2011 - 09:44

Bart:

Hoi Leo en Marga
    Mooi verslag en prachtige foto' s', vooral dat varken zag er een stuk smakelijker uit dan die stinkerds bij ons in de stal. Volgens mij moeten wij er ook een keer eentje zo prepareren, lijkt me erg lekker, dus regel ff het recept. Nog heel veel plezier en tot mails.
    Groeten Paulien en Bart.

• 18 September 2011 - 10:16

Tiny:

Hey lieve mensen.........wat een prachtige reis maken jullie!!!! Zo te lezen zijn jullie nu in topconditie vanwege al dat geklauter en geklim op grote hoogte:) En volgens mij hebben jullie nog 2 weken vakantie nodig als je weer thuis bent....bijkomen van alles. Geniet van de Galapogus-eilanden en doe de groeten aan de leguanen. Doeiiiii

• 22 September 2011 - 09:35

Renske:

Mooie foto's weer! Dat wordt een groot fotoboek. De tijd vliegt voorbij he.
    Geniet er nog van de laatste dagen!

Groetjes Renske