Het Amazonewoud - Reisverslag uit Baños, Ecuador van lema - WaarBenJij.nu Het Amazonewoud - Reisverslag uit Baños, Ecuador van lema - WaarBenJij.nu

Het Amazonewoud

Door: lema

Blijf op de hoogte en volg lema

10 September 2011 | Ecuador, Baños

Woensdagochtend zijn wij naar de thermale baden geweest in Papallacta, het water was heerlijk warm, zelfs heet. Op weg naar het hoogste punt vd pas (3200 mtr.) hebben we een groepje lama's gezien. Vervolgens doorgereden naar de plaats Tena in het Amazonewoud, daar even rondgelopen, water gekocht en verder naar het junglekamp Cotococha. Vlak voor Cotococha hebben we een boom gezien met nesten van wevervogels en de eerste wilde apen gezien. We sliepen in een lodge, de verlichting bestond uit 2 olielampjes. Er was wel een douche+toilet en een goed bed. Er waren open ramen met gaas ervoor, met op de achtergrond de ruisende Naporivier. Dezelfde avond hebben we een jungletocht gemaakt met een gids en hebben we insecten gespot. Het was broeierig warm. We hebben veel aparte, grote en best wel eng uitziende insecten gezien, zoals (vogel)spinnen, kevers, wandelende takken, rupsen, krekels e.d. En ze maken veel herrie want de jungle gonst ervan.
Maar we hebben er heerlijk op geslapen.
Donderdag zijn we met een boot stroomafwaarts gevaren en hebben een dierentuin bezocht waar ze probleemdieren opvangen met het doel ze later weer terug te zetten in de natuur. Tevens een dorpje bezocht met een kolonie brutale apen, erg grappige beestjes. We zagen ook een hele zwerm parasolmieren oversteken.
Hierna hebben we een echte jungletocht gemaakt onder begeleiding van een gids. Fantastisch mooie planten, bomen, vogels en apen gezien en een heel bijzonder giftig kikkertje, waar in Europa 3000 euro voor betaald wordt. Ook hebben we citroenmieren gezien en geproefd die, als je er op bijt, een zure smaak achterlaten. Het was een zware tocht met modderpaden en stevige klimpartijen. Onze conditie gaat met sprongen vooruit. Daarna heerlijk op een strandje geluncht, meegebacht in een grote box op de boot. Op de terugweg een bezoek gebracht aan een indianendorp, waar we chocolade gemaakt hebben, puur natuur, heerlijk en casavestronken uit de grond hebben getrokken, die we 's-avonds hebben gegeten.
Wederom heerlijk geslapen.
Onze groep is nog steeds erg gezellig, er wordt veel gelachen en geouwehoerd. We hebben een mevrouw van 74 jaar in de groep, ze is hartstikke fit, doet overal aan mee.
Tot zover. Groetjes!

• 10 September 2011 - 05:48

Bart En Paulien:

Wat een belevenissen weer! Mooi om te lezen.
    Bart eet vandaag toch liever macaroni dan citroenmieren! We zullen vandaag en morgen extra aan jullie denken op de feestweide en in het dorp. We drinken een borrel op jullie. Geniet nog maar daar en wij wachten op het volgende verslag.
    Groet'n oet Reurle Bart en Paulien.

• 10 September 2011 - 09:22

Familie Pierik:

En wat een prachtige foto's weer. (Die waren er vanmorgen nog niet)
    We kunnen ons voorstellen dat jullie het daar geweldig mooi hebben! Groeten van ons allemaal.

• 10 September 2011 - 13:10

Oma, Joost & Loes:

Lieve vakantiegangers!
    Wat een prachtige foto's en een leuk verhaal! Zijn jullie wel voorzichtig daar in de wilde jungle? Wij blijven jullie volgen!
    Liefs!

• 10 September 2011 - 14:00

Manon, Annie En Leo :

Hallo lieve vakantiegangers,

Wat een mooie foto's en verhalen zeg, blijf schrijven zodat we jullie kunnen volgen en nog heel veel plezier daar in Ecuador... Tot gauw en geniet ervan...

• 10 September 2011 - 19:19

Annet Slütter:

Wat gaaf!! Ik wou, dat ik bij jullie was!Soms doen jullie verhalen mij ook aan Herr Zanovski denken..... Weten jullie nog? Onophoudelijk lachen! Héél veel plezier gewenst!

• 13 September 2011 - 11:30

Frank&iet:

Een fantastische reis en prachtige foto's!!!! Nog heel veel plezier, groetjes