Whale watch - Reisverslag uit Falmouth, Verenigde Staten van lema - WaarBenJij.nu Whale watch - Reisverslag uit Falmouth, Verenigde Staten van lema - WaarBenJij.nu

Whale watch

Blijf op de hoogte en volg lema

20 Mei 2013 | Verenigde Staten, Falmouth

Bijtijds opgestaan om naar Provincetown te rijden en te kijken wat de mogelijkheden waren voor whale watching. Het weer leek aanvankelijk een beetje somber en bewolkt maar rond tienen brak de zon door, met een heerlijke temperatuur. Nadat we geschrokken waren van de hoge parkeertarieven hebben we op een halve mijl afstand een gratis plek gevonden voor de auto voor de hele dag. In het dorp eerst een bak slappe koffie gedronken en toen op zoek gegaan naar de ticketoffice waar we kaartjes hebben gekocht voor de tocht van half twee.
Aan boord gestapt onder de stralende zon van de Dolphin 10. Na 45 minuten varen zagen we de eerste "spuitwolken" van de bultruggen. In een poep en een scheet zaten we midden tussen de walvissen wat een fantastische belevenis was. De gids attendeerde ons voortdurend waar we moesten kijken, dat deed hij met veel enthousiasme door te roepen: "Look at eight", "look at three", "look at eleventhirty" etc. Op een gegeven moment hadden we ook geleerd waar op te letten, als eerste luchtbellen, dan verscheen een gladde ring in het water, die licht van kleur werd, waar de meeuwen in grote getale op afdoken. Dan vlogen de meeuwen weg en een fractie later kwam de walvis boven wat een fantastisch en indrukwekkend gezicht was. Iedere keer was het een spectaculair gezicht als deze kolossale zeereuzen boven water verschenen.
We hebben er heel veel gezien, Marga meende er op een gegeven moment 17 geteld te hebben, grote en kleine, moeders met jongen, prachtig prachtig. Enkele kwamen vlak naast onze boot, we konden ze bijna aanraken. We hebben ontzettend veel foto's gemaakt. Het was een onvergetelijke dag, zo mooi dat we deze dieren van nabij hebben kunnen zien. Wederom een dag met een gouden randje.

• 21 Mei 2013 - 08:38

Els:

Gaaaaafff!!!

• 21 Mei 2013 - 09:51

Agnes:

Fantastisch!!!!!! Dus toch echt walvissen gezien , en wat een enthousiasme, morgen ri. Boston. Geniet van de laatste dag in Cape Cod . Gr xxxxx

• 21 Mei 2013 - 10:04

Gijs:

Ha oudjes, gaaf hoor! Erg indrukwekkend om te zien! Geniet van de laatste daagjes en tot donderdag! Gr

• 21 Mei 2013 - 10:25

Wauw! Foto 5 is gaaf zeg! Groeten uit een inmiddels bewolkt Valencia. Xx

• 21 Mei 2013 - 13:20

Bart Pierik:

Hoi Marga en Leo,
    wat een prachtige fotós, hier in Ruurlo is geen winkel waar je ze kunt kopen, alleen daarvoor zou je al naar Amerika gaan. Wij blijven jullie volgen, nog heel veel plezier.
    Groeten Bart.

Gerdi:

Complimenten !!!!!!!!!!

• 21 Mei 2013 - 16:56

Ria En Jupp:

Hallo familie, wij zijn terug van terschelling en zijn nu in tubbergen. Stukjes gelezen, lees ze nog wel beter,al wel gelachen. Veel plezier nog en Jozef is op tijd op Schiphol donderdag. Leuk jullie weer te zien.. lieve groeten. J en R.

• 21 Mei 2013 - 17:04

Betsy:

Emeunig mooi

• 21 Mei 2013 - 18:29

Renske:

Wat een belevenis! Al die bultruggen om jullie heen. Mooie foto's!!!!!
    Wat een prachtige reis is dit weer geworden.
    Groetjes uit een druilerig Norg, S en R