De eerste vier dagen - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van lema - WaarBenJij.nu De eerste vier dagen - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van lema - WaarBenJij.nu

De eerste vier dagen

Door: lema

Blijf op de hoogte en volg lema

07 September 2011 | Ecuador, Otavalo

Vandaag is onze vierde vakantiedag en wij waren niet eerder in de gelegenheid om een verslag te plaatsen.
We genieten met volle teugen, hebben een erg leuke groep mensen om ons heen. En al heel veel gezien en ondernomen.
Zaterdagmiddag waren we rond 18.00 uur in ons eerste hotel en kennis gemaakt met de groep.
Zondag zijn we Quito in geweest met het openbaar vervoer en hebben verschillende gebouwen van binnen en buiten bezichtigd en een stadstour gemaakt. 's-Avonds wezen eten met de groep en heel erg zout gegeten.
Maandag zijn we doorgereisd naar Otavalo en onderweg een stop gemaakt bij het passeren van de evenaar. Leuk om te zien en de uitleg hierover te horen.Daarna een stop gemaakt bij een kratermeer en hier een stevige wandeling gemaakt om een gedeelte van het meer. Daarna doorgereden naar Otavalo, onderweg nog een bakkerijtje en een ledermarkt bezocht. Otavalo is een prachtige levendige stad met heel veel kleine en kleurrijke mensen van Indiaanse afkomst, in prachtige klederdrachten.
's-Avonds wezen eten met de hele groep en ontzettend veel plezier gehad. Aansluitend zijn we met zijn zevenen doorgegaan naar een cafeetje en hebben ons slap gelachen om van alles en nog wat. Daarna door naar ons eigen hotel en daar nog weer een uur nagelachen. Het was een fantastisch gezellige avond. Zelfs in bed nog na liggen schuddebuiken.
Vandaag, dinsdag, uitgeslapen tot 8 uur en daarna naar de markt geweest. Een aantal spulletjes aangeschaft en vanmiddag een zware wandeling gemaakt naar een waterval, La Cascada de Peguche. Arjo, onze reisleider, had een afslag gemist, waardoor we langs een erg moeilijk begaanbaar pad moesten klauteren, wat meer op een survivaltocht leek dan een wandeling. Maar het was de moeite waard. Aansluitend pannenkoeken gegeten bij een Nederlandse mevrouw die daar al 26 jaar woont en een restaurant runt.
Daarna weer teruggewandeld naar ons hotel. Vanavond hebben we met ons 2 een pizzaatje gegeten en nu zijn we dus voor de eerste keer deze site aan het updaten.
Morgen gaan we naar het Amazone-oerwoud via Papallacta, waar we een bezoek gaan brengen aan de thermale baden. In het Cotoccochagebied logeren we in een junglelodge. Vandaag de eerste malariapil genomen.
We blijven daar 2 nachten. We gaan verschillende excursies maken waar we veel zin in hebben.
Groetjes en tot nader bericht.

• 07 September 2011 - 04:49

Paulien Pierik:

Hallo Leo en Marga,
    wat leuk om op deze manier van jullie te horen. Ik moet eigenlijk zo naar school maar ik vind het veel te leuk om jullie verslag van de eerste dagen te lezen.
    Fijn dat de groep zo plezierig is! Je bent toch veel bij elkaar.
    Ook mooie foto's zeg. Ik kijk vandaag zeker nog een keer weer. Geniet ervan en heel veel groeten uit Ruurlo. Paulien.

• 07 September 2011 - 06:42

Siep En Renske:

Prachtig! Nu kunnen we jullie ook volgen, zoals jullie dat bij ons hebben gedaan. Geweldige foto's! En die sfeer om te lachen en te genieten maakt de reis natuurlijk helemaal compleet. We kunnen ons ongeveer voorstellen hoe die lachbuien zo nu en dan gaan! Veel plezier gewenst uit Norg.

• 07 September 2011 - 09:17

Loes & Joost:

Wauw! Mooie foto's! Klinkt nu al als een top reis en ervaring. Leuk dat de groep zo gezellig is. Geniet ervan. Kijken uit naar een volgende update. Xx Loes & Joost

• 07 September 2011 - 12:25

Marielle:

Lieve Leo en Marga,
    Ziet er nu al fantastisch uit! Geniet ervan. Groet Marielle en Charlotte

• 07 September 2011 - 15:01

Ruud En Annet:

Hallo lieve mensen,

Wat een mooie reis tot nu toe. Leuk dat wij met jullie mee mogen kijken en genieten. De foto's zien er prachtig uit,een zeer mooie natuur en cultuur.Wij blijven jullie volgen. Dikke knuffels van ons.

• 07 September 2011 - 19:38

Vera En Henny:

Heerlijk om al jullie reiservaringen te lezen. Super dat het zo gezellig is. We genieten op afstand mee met deze geweldige reis. Ben net als alle anderen ook benieuwd naar de volgende update. Liefs en een dikke kus van ons geniet ze!!!

• 08 September 2011 - 09:30

Thijs En Rianne:

Hoi Hoi vakantiegangers,

Het ziet er geweldig uit die foto's en het verslag.
    Geniet ervan, dat doen wij hier ook.
    We zullen hard doorwerken als je dan terug komt heb je niets meer te doen!

Groetjes de harde werkers...

• 08 September 2011 - 09:58

Renske:

Hoi Marga en Leo.

Mooie foto's. Ziet er echt super uit. Leuk om zo op de hoogte te blijven.
    Heel veel plezier!

Gr. de collega's

Alweer zie ik :)

• 08 September 2011 - 21:14

Gijs:

Dag pa en ma, super dat het goed bevalt, heb helaas erg weinig tijd gehad om alles te aanschouwen dus bij deze even vlug een kijkje over jullie foto's SUPER. heel veel plezier en ga proberen jullie zo veel mogelijk te volgen!

• 09 September 2011 - 13:03

Dames Dute:

Hallo M en L, verslag gelezen, leuk jullie zo te kunnen volgen. Fijn dat het allemaal zo positief is. Veel plezier nog. Groeten uit Tubbergen.

• 10 September 2011 - 21:35

Yolande:

Ha vakantiegangers,

Oeps, wat zullen jullie veel vastleggen want wat een mooie foto's tot nog toe.
    Kijken uit naar het volgende verslag.

(wij zijn nog steeds aan het mensergerjenieten!!!!!!!!!! maar komt goed...)

Geniet, doe voorzichtig en tot schrijfs,

liefs Emad en Yolande

• 10 September 2011 - 22:00

Yolande:

P.S.

Zag net jullie video.

Willen jullie er een paar mee nemen naar Nederland. Kunnen wij hier momenteel goed gebruiken.

• 11 September 2011 - 10:14

Ria En Jan:

Het filmpje van de parapluiemieren erg byzonder. Wat weten we eigenlijk weinig van de natuur en de kleine en grote wezentjes die daarin rondtollen. Wat een kleurenpracht! Kunnen ons voorstellen na het lezen van jullie verslag ,hoe de dagen gevuld zijn.
    het eten van een stukje van een cavia deed Jan al griezelen bij de gedachte.Je moet toch alles proberen in je leven! Neem een stukje mee voor Jan.Liefs en veel plezier.Jan,Ria