Golden Gate park - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van lema - WaarBenJij.nu Golden Gate park - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van lema - WaarBenJij.nu

Golden Gate park

Blijf op de hoogte en volg lema

28 Oktober 2015 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Vanmorgen de koffers ingepakt en na het ontbijt aan de rit naar Johannesburg begonnen. Met een gevoel van nu is het over waren we een uurtje onderweg en ontdekte Marga dat ze de controle over haar leesbril kwijt was. Hup omgekeerd en retour Giants Castle. Met alle geluk van de wereld het onmisbare kleinnood weergevonden en met een rit in Parijs - Dakar stijl gingen we weer verder en viel het tijdverlies nog mee. Onze kaart was niet erg gedetailleerd en de Tom Tom had ook een mindere dag, dus hebben we het idee dat we toch meer van de binnenlanden van Afrika gezien hebben dan oorspronkelijk de bedoeling was. Vrolijk verder toerend kwamen we door wat gebieden waar veel mensen samenschoolden, veel politie, kapot glas en hier en daar verbrande boomstammen en autobanden op de weg. Niet de meest ideale situatie voor de thuisreis maar het werd pas echt spannend toen we na een bocht in de weg een enorme toestroom van mensen zagen, ook weer veel politie, veel rook en een lange rij met auto's die niet verder konden. Na wat omzwervingen en ritjes over hobbelige zandwegen en door kleine traditionele dorpjes hebben we de route weer opgepakt. Toch nog de route door het Golden Gate park genomen die adembenemend mooi was. Een fantastisch landschap met veel tafelbergen en mooi gekleurde rotspartijen, deels begroeid met groen dan weer bruin gras. Hebben op onze laatste dag toch onverwacht zebra's, witstaart gnoes, reebokken en struisvogels gezien. Zitten nu op het vliegveld en hebben bij de Spur nog ons laatste rondje vlees gehad. Laten Zuid-Afrika met zijn 28 graden achter ons.

• 30 Oktober 2015 - 00:34

Els:

Was nog ff een spannend einde! Maar gelukkig alles goed gegaan. Welkom thuis!

• 30 Oktober 2015 - 10:05

Aart:

Vakantie is ook een beetje een avontuur.Ja en aan alles komt een eind. Als ik de verslagen doorlees hebben jullie een mooie tijd gehad in Zuid Afrika.

• 30 Oktober 2015 - 13:03

Manon:

Lieve Marga en Leo,

Een reis om nooit meer te vergeten dus. En dan nu op naar het kikkerlandje Nederland met zijn 15 tot 17 graden. Wat een prachtige foto's weer. Een hele goeie vlucht en tot gauw.

Liefs Manon.

• 31 Oktober 2015 - 10:41

Renske:

Weer thuis. Jullie hebben weer een prachtige vakantie gehad met mooie herinneringen......
    Groetjes S&R