Sukapura, Bromo - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van lema - WaarBenJij.nu Sukapura, Bromo - Reisverslag uit Bromo, Indonesië van lema - WaarBenJij.nu

Sukapura, Bromo

Blijf op de hoogte en volg lema

14 Oktober 2014 | Indonesië, Bromo

Vandaag weer een reisdag gehad met een aantal kleine rustpauzes.
Door een koloniale wijk in Malang gereden en de lunchpauze gehouden bij Toko Oen, een oude toko met lunchroom waar de laatste 70 jaar weinig veranderd is.
Onderweg nog een span met koeien voor een ploeg gezien en verder gereden door alweer een prachtig landschap.
Op weg naar ons hotel bij de Bromo kwamen we langs een vulkaan die in februari nog actief was. Grote witte plekken met as herinnerden nog aan de uitbarsting, helaas was het zicht niet optimaal omdat het heiig was.
Dinsdagochtend om 3 uur ons "hemelbed" uitgekomen om de zonsopgang bij de Bromovulkaan mee te maken. In een kleine jeep in het pikkedonker over een slingerende lange steile weg naar boven gereden. Boven uitgestapt, nog een paar honderd meter gelopen naar het uitzichtpunt en daar aangekomen was het al enorm druk en kostte het moeite om een fotoplekje te vinden. Na een poosje zagen we de zon opkomen wat een adembenemend mooi schouwspel was. Een fantastisch gezicht de diverse kleurschakeringen van zon, wolken, bergen en rokende vulkanen. Op de terugweg gestopt bij een stoffig lavaveld waar je met paarden naar de lavakrater kon lopen. Wij zijn gaan lopen, zonder gids, en net toen we op het punt stonden om de tocht af te breken, omdat het zicht erg slecht was vanwege de nevel en onze jeep niet meer konden zien, kwam ons een groep tegemoet lopen. Van hen hoorden we dat het te nevelig was en zijn toen terug gegaan naar de jeep.

• 14 Oktober 2014 - 14:25

Mien Loomans:

Geweldige foto's ik geniet met jullie mee.

• 14 Oktober 2014 - 15:01

Tiny:

Die zonsopgang: PRACHTIG...wat een belevenis zo hoog op die berg.
    Ennuh...brommers met mondlappies: hebben jullie ook zo'n mondlappie voor?
    Oh en slapen in zo'n hemelbed....dat is wat je noemt koninklijk meuren.
    Geweldig allemaal.

• 14 Oktober 2014 - 15:11

Paulien:

Prachtige foto's, vooral van de zonsopgang! Ik kan me voorstellen dat jullie daar ontzettend van hebben genoten.
    Groeten uit Ruurlo.

• 14 Oktober 2014 - 16:11

Els:

We genieten weer mee. Prachtige tocht! Wij deden toen het laatste stuk te paard; had toen nog billen die daarvoor geschikt waren ;-)