Jogyakarta - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van lema - WaarBenJij.nu Jogyakarta - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van lema - WaarBenJij.nu

Jogyakarta

Blijf op de hoogte en volg lema

12 Oktober 2014 | Indonesië, Borobudur

Vanmorgen bijtijds opgestaan en na een stevig ontbijt van nassiegoreng, sotoayam (kippensoep) en meloen opweg gegaan voor een mooie fietstocht. Retro fietsen waren klaargezet en na de nodige banden opgepompt te hebben en hier en daar een boutje aangedraaid te hebben kon de rit beginnen.Vanwege een klein probleempje met onze bus zijn we me andere Van Verre reizigers meegeweest en is onze bus ondertussen gerepareerd.
Hebben een pracht tocht gemaakt door de rijstvelden en dorpen. Onderweg een stop gemaakt bij een vrouwtje die grote lappen rotan aan het weven was. In een dorp was men bezig met voorbereidingen voor een huwelijksfeest. De mannen buiten druk met ophangen van slingers e.d. en de vrouwen waren druk met het voorbereiden van het feestmaal. In iedere hoek van een huis waren ze bezig en overal stonden schalen met eten, het zag er fantastisch uit. Hebben diverse lekkere dingen geproefd en het smaakte heerlijk en ja met onze inentingen tegen buiktyfus denken we het aan te kunnen. In een dorpje was men kleistenen aan het stapelen met onderin gaten en brandstof om de stenen op de bouwplaats zelf te bakken.
Terug bij de fietsuitleen en gids werden we hartelijk onthaald met koffie, overheerlijke bananen en diverse Indonesische lekkernijen.
's-Middags nog een bezoek gebracht aan een hindoeïstische tempelcomplex, de Prambanan. De Borobudur was één grote boedistische tempel. De Prambanan bestond uit meerdere bouwwerken.
Terug in het hotel heerlijk gezwommen en toen door naar het diner. Helaas geen bier maar bij vooruitbetalen werd er iemand weggestuurd om een biertje voor ons te scoren.
Zondagochtend om acht uur vertrokken voor een lange rit naar Kediri. Het eerste deel was zeer druk, veel dorpen en veel verkeer, vooral bromfietsjes en scooters volbeladen met goederen en mensen. Pa, Ma en de kinderen tot wel vier personen kunnen er op.
Het tweede deel was een stuk rustiger maar mooiere natuur.

• 12 Oktober 2014 - 17:09

Kitty Boss:

Alles weer gelezen, geweldig, en alle mooie foto's weer gezien.
    Ik kijk er iedere dag naar uit, met D. en J. nog steeds oké.
    Fijne reis verder en geniet.groetjes.

• 12 Oktober 2014 - 20:35

Ziffy:

We kwamen wat laat op gang om jullie verhalen te lezen. Spannend en exotisch.
    Geweldige foto's van jullie prachtige reis. Zal nog wennen worden in Nederland, voor het ontbijt geen nassie.
    Groetjes
    Ziffy

• 12 Oktober 2014 - 21:17

Suzanne Wensing:

Hoi Marga en Leo,

Super leuk om jullie reisverslag tot nu toe te lezen... wat een hoop dingen hebben jullie al gezien en gedaan! Ik wordt er jarloers van......
    En de foto's zijn prachtig.... zo te zien hebben jullie veel schik samen en met alle mensen die jullie ontmoeten! Dus jullie zijn hier V.I.P. ha ha lachen of niet
    En het eten zal wel heerlijk zijn of niet... lekker vers allemaal

Heel veel plezier nog.... en geniet er van....

Veel liefs
    Suzanne en Michel

• 13 Oktober 2014 - 15:58

Annie :

Chic hoedje !! mooie fiets, ging dat wel goed?
    Mooi mooi mooi. groet A/L

• 14 Oktober 2014 - 18:12

Loes:

ah tóch de prambanan, kon me al niet voorstellen dat je die over zou slaan. Ziet er mooi uit allemaal, geniet!

Ps oma wilde nog vermelden dat ze érg lekker gegeten heeft bij Gijs en Ellen vorige week. Vorige berichtje werd te snel verzonden. X