Boeing Seattle - Reisverslag uit Langley, Canada van lema - WaarBenJij.nu Boeing Seattle - Reisverslag uit Langley, Canada van lema - WaarBenJij.nu

Boeing Seattle

Door: lema

Blijf op de hoogte en volg lema

29 Januari 2012 | Canada, Langley

Boeing fabriek in Everett (Seattle)

Zondag was het weer zwaar prut, regenachtig en zwaar bewolkt. Dus een uitstapje naar de fabriek van Boeing in Everett, 80 kilometer ten noorden van Seattle USA was de ideale invulling voor onze vrije dag.
De grensovergang naar de USA heeft ons veel tijd gekost. Een lange rij auto’s, traag kruipend richting grens met overal camera’s en mans hoge scanapparaten om het hele gebeuren te controleren. Bij de eerste controle moesten we uitleggen waar we vandaan kwamen, waarom we in Canada waren en hoelang, wat het doel van de reis was hoelang we in de VS wilden blijven en nog veeeel meer. Verder naar de volgende halte. Een zeer norse jank deelde mee dat we de celfone en camera in de auto moesten laten liggen en een bureau binnen moesten gaan voor paspoort controle en visa. Met een knal gooide hij de autosleutel die hij eerst uit de auto geplukt had op de voorruit achter de ruitenwisser. Eenmaal binnen waren ze zeer geïnteresseerd in mijn paspoort met stempels uit Ecuador, Emiraten en Oman en mijn visa uit schurkenstaten Rusland en Iran bracht ze helemaal in opwinding. Na meerdere boekwerken er op losgeslagen te hebben mocht ik toch mijn groene kaart gaan invullen en mijn vingerafdrukken van linker en rechter hand laten maken. Een foto maakte de zaak kompleet en na zes dollar kon de reis vervolgd worden.
Namen de I5 richting Seattle. Bij Everett van de interstate af richting Boeing fabriek.
De snelweg liep tussen diverse enorme hallen door wat een prachtig gezicht was. Bij het bezoekerscentrum geparkeerd en buiten de eerste foto’s gemaakt. In het bijbehorende museum werd uitleg gegeven over de verschillende typen vliegtuigen, straalmotoren en ontwikkelingen van gebruikte materialen.
Hier begon ook een tocht over de fabrieks terreinen en zijn we diverse enorme grote hallen binnen geweest waar hele rijen vliegtuigen afgemonteerd werden. Boven in de hallen liepen we over een open balustrade met goed uitzicht over de werkplekken. Moeilijk om een beeld te vormen over de grote van de vliegtuigen omdat de hal zo enorm groot was. Helaas mocht je hier niet fotograferen en je mobiel mocht je ook niet meenemen. Op veel plekken waren nog mensen aan het werk. Kwamen op het juiste moment bij een hal aan waar een 787 naar buiten gereden werd. Een prachtige dag gehad en na portie spare rips in Everett weer terug naar Langley.

• 30 Januari 2012 - 08:13

Paulien Pierik:

Goedemorgen, oh nee voor jou waarschijnlijk avond, Leo.

Je verslag gelezen, lijkt mij ook interessant om in zo'n fabriek te kijken. Ik vind het al leuk om op Schiphol en andere luchthavens al die vliegtuigen alleen al van de buitenkant te bekijken. Wat leuk voor je om dit mee te maken en die grensovergang, dat dat nog steeds zo moeilijk gaat.
    Wij hebben het vliegen dus ook weer van dichtbij meegemaakt, en lang, maar ik vind het steeds weer heel indrukwekkend.
    Leo, werk ze nog en ik denk dat we binnenkort even af moeten gaan spreken voor een Nieuwjaarsborrel en weer even bijkletsen. Marga was hier maandagmiddag toen we net terug waren al even, was gezellig. Groeten van ons allemaal, familie Pierik

• 30 Januari 2012 - 13:23

Thuisfront:

Ha lieve schat,

Nou een enerverend dagje was dat, zo te lezen. Geen aardige yank dus, baalde vast dat hij op zondag moest werken. En jij bleek een interessant "geval" te zijn met al die stempels in je paspoort. Dat je niet gefouilleerd werd... Maar je staat nu allicht wel genoteerd in hun boekwerken, herr Romijnski.
    Leuk dat jullie de fabriek hebben bekeken, heel indrukwekkend denk ik. Jammer dat je geen foto's kon maken binnen. Maar jullie hebben wel enorm genoten en dat is prachtig, pakken ze je niet meer af.
    Hier is het koud, zijn we niet gewend en deze week blijft het koud zeggen de geleerden.
    Werk ze (en nu slaap ze nog, want bij jou is het nu 5.20 uur maandagochtend?)
    Tot mails/skypes, xxx en kriebel vd 4voeters