Bandung Borobudur - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van lema - WaarBenJij.nu Bandung Borobudur - Reisverslag uit Borobudur, Indonesië van lema - WaarBenJij.nu

Bandung Borobudur

Blijf op de hoogte en volg lema

10 Oktober 2014 | Indonesië, Borobudur

Vandaag een mooie treinreis gemaakt van Bandung naar Jogyakarta. Een prachttocht dwars door bossen, dorpen en sawa's.
Op het station stond onze taxi klaar om ons naar ons hotel te brengen, alweer een prachtig hotel vlakbij de Borobudur.
Vanavond door een hek reeds een glimp opgevangen van deze Boeddhistische tempel.
Een prachtig 4 sterren hotel 5 minuten van de Borobudur, alles oké mooie lobby met restaurant, zwembad was prachtig maar vannacht om vier uur donderde de oproep voor gebed over de gang. Luidsprekers op de gangen brulden je wakker voor het vroege gebed. Ben geen moslim maar waarom moet ik dan ook wakker getetterd worden.
Kwart voor zeven naar de Borobudur gegaan, een ideale tijd, nog rustig en niet zo warm.
Een gids heeft ons heel wat wetenswaardigheden verteld over deze grootste bhoedistische tempel.
Deze tempel staat op de werelderfgoedlijst van UNESCO en wordt daarom goed onderhouden en beschermd. Een prachtig gezicht dit enorme bouwwerk en goed gerenoveerd.
Ook nog wat kleinere tempels in de omgeving bezocht en een fabriekje waar zilveren sierraden werden gemaakt. Door na een sigarenfabriek waar het werktempo absoluut niet aan onze normen voldoet, toen naar een fabriekje voor lederen gebruiksvoorwerpen.

• 10 Oktober 2014 - 16:33

Loes:

Wauw prachtig! En wat leuk dat wij daar vorig jaar nog liepen! Bijna exact een jaar geleden (laatste week van oktober uit mn hoofd)
    Jogyakarta zelf ook al bezocht? Vonden wij een leuke stad, heel anders dan Jakarta, veel gezelliger. En pas op dat je niet in een 'batik' val trapt. Ze willen wanhopig graag 'kunst' verkopen.
    Xx

• 10 Oktober 2014 - 16:45

Ria Und Jupp:

Geniet van jullie reisverslagen. Prachtige fotos. L.Gr. Ria und Jupp.

• 10 Oktober 2014 - 16:48

Els:

Prachtig daar! Al een wens gedaan bij één van de stupas van de Borobodur? Inderdaad niet meegaan om naar 'kunst' te kijken. Als blijkt dat je uiteindelijk niks koopt, dan beroven ze je. Helaas maakten twee mensen in onze groep dat mee. Heeeeeel veel plezier nog!

• 10 Oktober 2014 - 18:05

Annie:

Wat geweldig om dit allemaal mee te mogen maken Het ziet er erg indrukwekkend uit.
    Geniet met volle teugen.Groet Leo/Annie

• 10 Oktober 2014 - 23:17

Kitty Boss:

Geweldig,geweldig, ik ben toch gek van boedha's.

Met D. en J. is alles oké. Hele fijne reis verder.

• 12 Oktober 2014 - 14:00

Ruud En Annet:

Lieve mensen,
    Het ziet er prachtig uit, heel indrukwekkend.
    Geniet lekker van deze mooie reis!!!
    Liefs, groet Ruud, Annet