Whale Watching - Reisverslag uit Langley, Canada van lema - WaarBenJij.nu Whale Watching - Reisverslag uit Langley, Canada van lema - WaarBenJij.nu

Whale Watching

Door: lema

Blijf op de hoogte en volg lema

31 Oktober 2011 | Canada, Langley

Zondag op onze vrije dag zijn we naar Richmond BC gereden voor whale watching. Een rit van ongeveer een half uur in regen en mist. Mooi optijd in de haven voor een bak koffie en vlak voor de afvaart was het gestopt met regenen. Met een groep van 18 personen stoven we opweg opzoek naar walvissen en orka’s. Spoedig brak een bleek zonnetje door en genoten we van de natuur, een prachtig landschap zo uit de Canada folders geplukt. Na een poosje de eerste zeeleeuwen gezien en een visetende zeeleeuw dit omringd was door meeuwen. Zeearenden in bomen en wegvliegend voor ons uit en nog meer grote en kleinere zeeleeuwen in het water en op diverse eilanden. Maar helaas de walvissen en orka’s hadden ook een vrije dag. Gedurende de zomer zitten er veel orka’s tussen de eilanden. Hier worden de jongen geboren en in de winter trekken ze richting het zuiden. Dit leverde ons een tegoedbon op voor een volgende tocht. Echter het seizoen is gesloten en start pas in april.

• 31 Oktober 2011 - 13:44

(O)ma En Marga:

Ha Leo, we zitten bij ma aan de koffie en genieten van jouw foto's en verslag. Het ziet er weer harstikke mooi uit allemaal. Wat jammer dat jullie geen walvissen hebben gezien. Dat is dan een goede reden om volgend jaar terug te gaan......met aanhang natuurlijk.
    Het is hier prachtig stralend weer, het is zelfs warm in de zon, heerlijk. En het blijft de hele week redelijk goed weer, gemiddeld 15 graden.
    Werk ze maar weer, succes met alles. Liefs van ons allen.

• 31 Oktober 2011 - 14:22

Tiny:

Hey Leo, omdat ik automatisch een e-mailtje krijg (ingesteld op lema) als jij weer iets nieuws plaatst, zie ik dat je gisteren weer een prachtige ervaring hebt beleefd: op walvis(foto)jacht. Tsja dat kennen we hier niet.... Ondanks dat je ze niet gezien hebt...hoewel wat is die ene punt dan boven water? Met die vogels? ....mooie foto's!! groetjesssssss Tiny

• 05 November 2011 - 20:37

Loes:

Ha Papsie! Ik volg je al van het begin, had alleen nog niets getypt, maar klinkt goed hoor daar!
    Was de sushi nog lekker? Xx

• 20 November 2011 - 18:07

Ria En Josef:

Hallo die Leo, gaaf dat je nu in Canada zit. Jij ziet nog eens wat. Mooie fotos schitterend.
    Groetjes aus Vreden. Ria und Jupp.