Duivelsneus en Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van lema - WaarBenJij.nu Duivelsneus en Cuenca - Reisverslag uit Cuenca, Ecuador van lema - WaarBenJij.nu

Duivelsneus en Cuenca

Door: lema

Blijf op de hoogte en volg lema

16 September 2011 | Ecuador, Cuenca

Om 8 uur zijn we vertrokken naar Alausi. Hier zijn we met een treintje naar de Duivelsneus vertrokken, een rots die er uit ziet als een neus, maar door de vele dodelijke ongevallen bij de aanleg van het spoor is deze de duivelsneus genoemd. Een treinreis met fantastische uitzichten die zigzaggend afdaalde naar het eindstation, waar we een uur hebben rondgewandeld.
Vervolgens zijn we met de bus verder gereden naar Ingapirca, de bekendste Inca-ruine van Ecuador. We hebben daar een uitgebreide rondleiding gehad. De muren werden destijds niet gemetseld, maar zonder cement op- en aan elkaar gestapeld.
En Bart: onderweg hiernaartoe hebben we varkens gezien in alle kleuren en maten, grote en kleine zwarte en blonde varkens met veel haar. Zelfs een gezien met een lange wipneus. Leo heeft een karbonade gegeten, maar deze was nog rose van binnen, laten afbakken en onder het genot van een biertje naar binnen gewerkt. Hij weet nu weer hoe echt varkensvlees smaakt. Dit geldt trouwens voor het meeste vlees hier.
We zijn nu in Cuenca, een heel grote stad. Vanmorgen zijn we naar de Panama-hoedenfabriek geweest en hebben daar een rondleiding gehad, reuze interessant om te zien hoe ze van palmbladeren een hoed fabriceren. Vanmiddag rondgewandeld in de stad en een paar uur in bed gelegen om bij te tanken.

• 17 September 2011 - 10:23

Ria Und Jupp.:

Jullie brengen toch wel een hoed mee?
    Is nooit weg! Fijne dagen en geniet ervan.

• 17 September 2011 - 12:04

Oma En Gijs:

Dag vakantie gangers, wat een mooie belevenissen maken jullie mee! heel veel plezier gewenst en oma is benieuwd of pappa nog aan de rand van de vulkaan is geweest? heel veel liefs en geniet van de laatste week
    Oma en Gijs