Komodo en Rinca - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van lema - WaarBenJij.nu Komodo en Rinca - Reisverslag uit Labuhanbajo, Indonesië van lema - WaarBenJij.nu

Komodo en Rinca

Blijf op de hoogte en volg lema

23 Oktober 2014 | Indonesië, Labuhanbajo

Zijn met de taxi naar de haven van Labuan Bajo gebracht waar ons drijvend hotel voor twee dagen lag. Wat een luxe, onze privé boot. Wij tweeën als passagier, en vier man, een gids, een kapitein en een kok en matroos voor de verzorging. Na vier en half uur varen aangekomen bij Komodo. Aangemeerd in het haventje en met een ranger en onze gids op de bijna warmste uren van de dag "achter in de 30 graden" een trekking gemaakt over het eiland. Eerst de favoriete prooi van de varanen gezien, een soort hert en wilde zwijnen. Na enige tijd de eerste varaan ontdekt, stilliggend, heel moeilijk te ontdekken door zijn goede schutkleur, zag er uit als hout of een grote brok steen. Maar zijn kop volgde wel onze beweging. Varanen liggen doodstil te wachten tot hun prooi niets vermoedend te dichtbij komt en bijten dan in poot of buik van het slachtoffer. Door gif in de tanden en bacteriën in het speeksel sterft het slachtoffer in een paar dagen waarna het feestmaal begint.
Vorig jaar zijn meerdere rangers gebeten en een toerist is zelfs overleden na beten van een varaan. Het is zaak om binnen drie uur in het hospitaal te zijn voor succesvolle behandeling
Ook nog een hagedisje gezien met een soort vleugel tussen de pootjes waardoor hij kon zweven door de lucht.
Teug aan boord hebben we een heerlijke lunch gehad en door naar een koraal rif om te snorkelen. Daarna verder naar Rinca waar we in een baai de nacht hebben doorgebracht. Eerst een heerlijk diner en toen een adembenemende zonsondergang gezien en heerlijk geslapen op het zacht deinen van de golven.
Rond vijf uur gewekt door krijsende papegaaien en na het ontbijt een tracking gemaakt over het eiland. Na een volgende snorkelplek bezocht te hebben kwamen we in de loop van de middag weer in Labuan Bajo aan. Een pracht onderneming, een zeer bijzonder hoogtepunt.

• 23 Oktober 2014 - 08:12

Loes:

Gaaf!!! Mooie foto's hoor, geniet ervan en tot volgende week, goede reis! Xx

• 23 Oktober 2014 - 08:18

Paulien:

Geweldig wat een belevenissen! Geniet verder, mooi om te volgen.
    Groeten Bart en Paulien

• 23 Oktober 2014 - 10:51

Els:

Prachtig!!

• 23 Oktober 2014 - 16:00

Agnesdute:

Geniet nog een paar dagen van jullie "welverdiende" vakantie. Gr.uut Reurle, ook van Dorus en Jacob.

• 23 Oktober 2014 - 23:11

Kitty Boss:

Ik volg (jullie) nog steeds, weer prachtige foto's, groetjes Kitty.

• 24 Oktober 2014 - 16:05

Riekie:

Hoi Marga en Leo,

Wat een mooi verslag,en sk'on fotokus ik geniet er van.
    Nog veel plezier saampjes.liefs Riekie en Jan xxx

• 24 Oktober 2014 - 16:09

Riekie:

Hoi Marga en Leo,

Wat sk'on fotokus en verslag Marga.of we zelf bij zijn xxx
    Geniet er nog van liefs
    Jan en Riekie

• 24 Oktober 2014 - 23:15

Mien Loomans:

Wat een leuke vakantie en mooie foto,s geniet er nog maar even van
    Groeten van Mien en John